Stanisław Staszic State University of Applied Sciences in Piła - Central Authentication System
Strona główna

Biochemistry with basics of chemistry

General data

Course ID: WRM-SL>BECH
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Biochemistry with basics of chemistry
Name in Polish: Biochemia z elementami chemii
Organizational unit: (in Polish) Katedra Ratownictwa Medycznego
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: polish
Full description: (in Polish)

Wiedza i umiejętności w tej dziedzinie są podstawą zrozumienia działania funkcjonowania poszczególnych tkanek i narządów, a w konsekwencji funkcjonowania całego organizmu w zdrowiu i chorobie.Celem nauczania biochemii jest :Poznanie i zdobycie przez studentów wiedzy na temat zjawisk zachodzących w żywym organizmie, procesów biochemicznych oraz procesów życiowych na poziomie molekularnym. Wyjaśnienie związków pomiędzy strukturą i funkcją biocząsteczek w żywym organizmie.

Bibliography: (in Polish)

1. Biochemia dla studentów medycznych studiów licencjackich / Kazimierz Pasternak. - Lublin: Wydaw. Czelej, 2005. 2. Wybrane zagadnienia z biochemii ogólnej z ćwiczeniami / Kędryna Teresa ; Gałka-Walczak Maria ; Ostrowska Barbara. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońs, 2001. *Literatura dostępna w Bibliotece Uczelnianej1. Biochemia: podręcznik dla studentów uczelni medycznych / Bańkowski Edward. - Wrocław: Urban &; Partner, 2004. 2. Biochemia Harpera / Robert K. Murray [i in.]; red. nauk. tł. Franciszek Ko-kot, Aleksander . - Wyd. 5. - Warszawa: Wydaw. Lekarskie PZWL, 2006. Rozdział: I, IV, VII. 3. Życie zależy od białka / Artur Wolski.// Forum Akademickie. - 2007, nr 12, s. 34-35. *Literatura dostępna w Bibliotece Uczelnianej

Learning outcomes: (in Polish)

STANDARD + A.W30. + budowę organizmu pod względem biochemicznym i podstawowe przemiany w nim zachodzące w stanie zdrowia i choroby,STANDARD + A.W31. + budowę i mechanizmy syntezy oraz funkcje białek, lipidów i polisacharydów oraz interakcje makrocząsteczek w strukturach komórkowych i pozakomórkowych,STANDARD + A.U10. + obliczać stężenia molowe i procentowe związków oraz stężenia substancji w roztworach izoosmotycznych jedno- i wieloskładnikowych,STANDARD + A.U11. + przewidywać kierunek procesów biochemicznych w zależności od stanu energetycznego komórek,STANDARD + K.K4. + systematycznie wzbogaca wiedzę zawodową, jest świadom własnych ograniczeń, kształtuje umiejętności zawodowe dążąc do profesjonalizmu, wie kiedy zasięgnąć opinii ekspertów,STANDARD + K.K5. + identyfikuje problemy oraz odpowiednio do nich określa priorytety postepowania

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

wykład Kolokwium, PEU: A.W30.,A.W31. podst oc: Podstawą oceny jest ocena z kolokwium (test) kryt_zal: 5,0 Bardzo dobre opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce społecznej 4,5 Dobre opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych w przedmiotowym zakresie, oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce resocjalizacyjnej 4,0 Dobre opanowanie większości wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych z tego zakresu 3,5 Wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w PEU opanowane na dostatecznym poziomie, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych z tego zakresu 3,0 Wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w EK opanowane w podstawowym zakresie, wybiórcza umiejętność wskazania możliwości aplikacyjnych w przedmiotowym zakresie oceny: 92 - 100 % Bardzo dobry 84 - 91 % Dobry plus 76 - 83 % Dobry 68 - 75 % Dostateczny plus 56 - 67 % Dostateczny ,ćwiczenia Dyskusja, PEU: A.U10.,A.U11. podst oc: Podstawą oceny jest dyskusja podczas zajęć. kryt_zal: 5,0 Bardzo dobre opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce społecznej 4,5 Dobre opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych w przedmiotowym zakresie, oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce resocjalizacyjnej 4,0 Dobre opanowanie większości wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych z tego zakresu 3,5 Wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w PEU opanowane na dostatecznym poziomie, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych z tego zakresu 3,0 Wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w EK opanowane w podstawowym zakresie, wybiórcza umiejętność wskazania możliwości aplikacyjnych w przedmiotowym zakresie oceny: 92 - 100 % Bardzo dobry 84 - 91 % Dobry plus 76 - 83 % Dobry 68 - 75 % Dostateczny plus 52 - 67 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: A.U10.,A.U11. podst oc: Sprawdzenie umiejętności praktycznych kryt_zal: 5,0 Bardzo dobre opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce społecznej 4,5 Dobre opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych w przedmiotowym zakresie, oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce resocjalizacyjnej 4,0 Dobre opanowanie większości wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych z tego zakresu 3,5 Wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w PEU opanowane na dostatecznym poziomie, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych z tego zakresu 3,0 Wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w EK opanowane w podstawowym zakresie, wybiórcza umiejętność wskazania możliwości aplikacyjnych w przedmiotowym zakresie oceny: 92 - 100 % Bardzo dobry 84 - 91 % Dobry plus 76 - 83 % Dobry 68 - 75 % Dostateczny plus 52 - 67 % Dostateczny

Classes in period "Winter semester 2019/2020" (past)

Time span: 2019-10-01 - 2020-02-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Exercise, 10 hours more information
Lecture, 5 hours more information
Coordinators: Justyna Witkowska
Group instructors: Justyna Witkowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Final rating
Exercise - Credit for the grade
Lecture - Credit

Classes in period "Winter semester 2020/2021" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-02-21
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Exercise, 10 hours more information
Lecture, 5 hours more information
Coordinators: Justyna Witkowska
Group instructors: Justyna Witkowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Final rating
Exercise - Credit for the grade
Lecture - Credit for the grade

Classes in period "Winter semester 2021/2022" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-20
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Exercise, 10 hours more information
Lecture, 5 hours more information
Coordinators: Justyna Witkowska
Group instructors: Justyna Witkowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Final rating
Exercise - Credit for the grade
Lecture - Credit for the grade

Classes in period "Summer semester 2021/2022" (past)

Time span: 2022-02-21 - 2022-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Exercise, 10 hours more information
Lecture, 5 hours more information
Coordinators: Justyna Witkowska
Group instructors: Justyna Witkowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Final rating
Exercise - Credit for the grade
Lecture - Credit for the grade

Classes in period "Winter semester 2022/2023" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-19
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Exercise, 10 hours more information
Lecture, 5 hours more information
Coordinators: Justyna Witkowska
Group instructors: Justyna Witkowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Final rating
Exercise - Credit for the grade
Lecture - Credit for the grade

Classes in period "Winter semester 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-18
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Exercise, 10 hours more information
Lecture, 5 hours more information
Coordinators: Justyna Witkowska
Group instructors: Justyna Witkowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Final rating
Exercise - Credit for the grade
Lecture - Credit for the grade
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Stanisław Staszic State University of Applied Sciences in Piła.
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)