Social rehabilitation
General data
Course ID: | KRM-SL>RESOC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Social rehabilitation |
Name in Polish: | Resocjalizacja |
Organizational unit: | Department forensics and criminology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
5.00
|
Language: | polish |
Full description: |
(in Polish) Pedagogika resocjalizacyjna w systemie nauk o wychowaniu. Siatka pojęciowa pedagogiki resocjalizacyjnej. Odniesienia aksjologiczne procedur resocjalizacyjnych. Operacjonalizacja założeń teoretycznych pedagogiki resocjalizacyjnej. Proces resocjalizacji w kontekście profilaktyki, interwencji kryzysowej i opieki następczej. Diagnoza i ewaluacja w procesie resocjalizacji. |
Bibliography: |
(in Polish) P. Frąckowiak, Kapitał resocjalizacyjny zakładu poprawczego, wyd. 1, Impuls, Kraków 2017. K. Pospiszyl, Resocjalizacja: teoretyczne podstawy oraz przykłady programów oddziaływań, Warszawa : "Żak", 1998. F. Kozaczuk, Efektywność oddziaływań resocjalizacyjnych, Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2008. B. Urban, J. M. Stanik, Resocjalizacja : teoria i praktyka pedagogiczna, T. 1 , Wyd. 1, 2 dodr., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. S. Bębas, K. Jagielska, R. Kozioł, Wielowymiarowość resocjalizacji osób niedostosowanych społecznie, Wydawnictwo "scriptum" Tomasz Sekunda, Krakow 2015.T. Sołtysiak, M. Gołembowska (red.), Resocjalizować, ale jak we współczesnej rzeczywistości społecznej?, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2017. M. Nowak, B. Wołosiuk (red.), Profilaktyka i resocjalizacja - utopie a rzeczywistość, Wydaw. PWSZ w Białej Podlaskiej, Biała Podlaska 2010. |
Learning outcomes: |
(in Polish) K1P_W01 + 1 + podstawy filozofii i systemu nauk, w tym w szczególności określia miejsce i charakter nauk społecznych, wśród nich resocjalizacji społecznejw kontekście kryminalistyki i kryminologii, jako nauki o interdyscyplinarnym charakterze,K1P_U01 + 2 + posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, w tym w szczególności z zakresu resocjalizacji, w celu analizowania ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania różnorodnych sytuacji społecznych. Potrafi analizować zróżnicowane uwarunkowania sytuacji trudnych osób, rodzin, społeczności w oparciu o paradygmat resocjalizacji.,K1P_U14 + 2 + posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, w tym w szczególności z zakresu resocjalizacji, w celu analizowania ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania różnorodnych sytuacji społecznych. Potrafi analizować zróżnicowane uwarunkowania sytuacji trudnych osób, rodzin, społeczności w oparciu o paradygmat resocjalizacji.,K1P_U02 + 3 + wykorzystywać wiedzę z zakresu resocjalizacji do diagnozowania i analizy przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych, które prowadzą do wykluczenia i marginalizacji osób, grup i lokalnych społeczności. Diagnozować potrzeby i zasoby (potencjały, siły) z wykorzystaniem wiedzy z zakresu resocjalizacji,K1P_U03 + 3 + wykorzystywać wiedzę z zakresu resocjalizacji do diagnozowania i analizy przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych, które prowadzą do wykluczenia i marginalizacji osób, grup i lokalnych społeczności. Diagnozować potrzeby i zasoby (potencjały, siły) z wykorzystaniem wiedzy z zakresu resocjalizacji,K1P_U14 + 3 + wykorzystywać wiedzę z zakresu resocjalizacji do diagnozowania i analizy przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych, które prowadzą do wykluczenia i marginalizacji osób, grup i lokalnych społeczności. Diagnozować potrzeby i zasoby (potencjały, siły) z wykorzystaniem wiedzy z zakresu resocjalizacji,K1P_K05 + 4 + samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania swoich profesjonalnych umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii,K1P_K04 + 5 + prawidłowej organizacji działań i stosowania zasad etyki zawodowej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) wykład Egzamin pisemny, PEU: 1 podst oc: Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu teorii resocjalizacji kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny ,laboratorium Dyskusja, PEU: 2,3 podst oc: ta forma nie będzie realizowana kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Egzamin pisemny, PEU: 2,3,4 podst oc: ta forma nie będzie realizowana kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: 2,3 podst oc: Umiejętność konstruowania założeń programów resocjalizacji i readaptacji społecznej i budowania samych programów kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Prezentacja, PEU: 4 podst oc: Analiza i prezentacja kryteriów diagnozy efektywności programów resocjalizacyjnych i oddziaływań resocjalizacyjnych kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny ,Projekt Dyskusja, PEU: 3 podst oc: Zorientowanie w zasadach konstruowania programów resocjalizacyjnych, metodach resocjalizacji i readaptacji społecznej kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Egzamin pisemny, PEU: 3,5 podst oc: ta forma nie będzie realizowana kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: 3 podst oc: ta forma nie będzie realizowana kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Prezentacja, PEU: 5 podst oc: Umiejętność analizy krytycznej prawno – organizacyjnych aspekt ów przemian w traktowaniu osób niedostosowanych społecznie. kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny |
Classes in period "Winter semester 2022/2023" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Navigate to timetable
MO TU W LAB
PRO
LAB
PRO
PRO
WYK
LAB
TH FR |
Type of class: |
Laboratory, 15 hours
Lecture, 5 hours
Projects, 15 hours
|
|
Coordinators: | Dorota Kanarek-Lizik | |
Group instructors: | Dorota Kanarek-Lizik | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Final rating
Laboratory - Credit for the grade Lecture - Exam Projects - Credit for the grade |
Classes in period "Winter semester 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Navigate to timetable
MO TU LAB
PRO
LAB
PRO
LAB
PRO
W TH WYK
FR |
Type of class: |
Laboratory, 15 hours
Lecture, 5 hours
Projects, 15 hours
|
|
Coordinators: | Przemysław Frąckowiak | |
Group instructors: | Krzysztof Drewicz, Przemysław Frąckowiak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Final rating
Laboratory - Credit for the grade Lecture - Exam Projects - Credit for the grade |
Classes in period "Winter semester 2024/2025" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-02-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Laboratory, 15 hours
Lecture, 5 hours
Projects, 15 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Final rating
Laboratory - Credit for the grade Lecture - Exam Projects - Credit for the grade |
Classes in period "Winter semester 2025/2026" (future)
Time span: | 2025-10-01 - 2026-02-15 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Laboratory, 15 hours
Lecture, 5 hours
Projects, 15 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Final rating
Laboratory - Credit for the grade Lecture - Exam Projects - Credit for the grade |
Copyright by Stanisław Staszic State University of Applied Sciences in Piła.