Stanisław Staszic State University of Applied Sciences in Piła - Central Authentication System
Strona główna

Social rehabilitation

General data

Course ID: KRM-SL>RESOC
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Social rehabilitation
Name in Polish: Resocjalizacja
Organizational unit: Department forensics and criminology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: polish
Full description: (in Polish)

Pedagogika resocjalizacyjna w systemie nauk o wychowaniu. Siatka pojęciowa pedagogiki resocjalizacyjnej. Odniesienia aksjologiczne procedur resocjalizacyjnych. Operacjonalizacja założeń teoretycznych pedagogiki resocjalizacyjnej. Proces resocjalizacji w kontekście profilaktyki, interwencji kryzysowej i opieki następczej. Diagnoza i ewaluacja w procesie resocjalizacji.

Bibliography: (in Polish)

P. Frąckowiak, Kapitał resocjalizacyjny zakładu poprawczego, wyd. 1, Impuls, Kraków 2017. K. Pospiszyl, Resocjalizacja: teoretyczne podstawy oraz przykłady programów oddziaływań, Warszawa : "Żak", 1998. F. Kozaczuk, Efektywność oddziaływań resocjalizacyjnych, Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2008. B. Urban, J. M. Stanik, Resocjalizacja : teoria i praktyka pedagogiczna, T. 1 , Wyd. 1, 2 dodr., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. S. Bębas, K. Jagielska, R. Kozioł, Wielowymiarowość resocjalizacji osób niedostosowanych społecznie, Wydawnictwo "scriptum" Tomasz Sekunda, Krakow 2015.T. Sołtysiak, M. Gołembowska (red.), Resocjalizować, ale jak we współczesnej rzeczywistości społecznej?, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2017. M. Nowak, B. Wołosiuk (red.), Profilaktyka i resocjalizacja - utopie a rzeczywistość, Wydaw. PWSZ w Białej Podlaskiej, Biała Podlaska 2010.

Learning outcomes: (in Polish)

K1P_W01 + 1 + podstawy filozofii i systemu nauk, w tym w szczególności określia miejsce i charakter nauk społecznych, wśród nich resocjalizacji społecznejw kontekście kryminalistyki i kryminologii, jako nauki o interdyscyplinarnym charakterze,K1P_U01 + 2 + posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, w tym w szczególności z zakresu resocjalizacji, w celu analizowania ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania różnorodnych sytuacji społecznych. Potrafi analizować zróżnicowane uwarunkowania sytuacji trudnych osób, rodzin, społeczności w oparciu o paradygmat resocjalizacji.,K1P_U14 + 2 + posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, w tym w szczególności z zakresu resocjalizacji, w celu analizowania ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania różnorodnych sytuacji społecznych. Potrafi analizować zróżnicowane uwarunkowania sytuacji trudnych osób, rodzin, społeczności w oparciu o paradygmat resocjalizacji.,K1P_U02 + 3 + wykorzystywać wiedzę z zakresu resocjalizacji do diagnozowania i analizy przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych, które prowadzą do wykluczenia i marginalizacji osób, grup i lokalnych społeczności. Diagnozować potrzeby i zasoby (potencjały, siły) z wykorzystaniem wiedzy z zakresu resocjalizacji,K1P_U03 + 3 + wykorzystywać wiedzę z zakresu resocjalizacji do diagnozowania i analizy przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych, które prowadzą do wykluczenia i marginalizacji osób, grup i lokalnych społeczności. Diagnozować potrzeby i zasoby (potencjały, siły) z wykorzystaniem wiedzy z zakresu resocjalizacji,K1P_U14 + 3 + wykorzystywać wiedzę z zakresu resocjalizacji do diagnozowania i analizy przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych, które prowadzą do wykluczenia i marginalizacji osób, grup i lokalnych społeczności. Diagnozować potrzeby i zasoby (potencjały, siły) z wykorzystaniem wiedzy z zakresu resocjalizacji,K1P_K05 + 4 + samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania swoich profesjonalnych umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii,K1P_K04 + 5 + prawidłowej organizacji działań i stosowania zasad etyki zawodowej.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

wykład Egzamin pisemny, PEU: 1 podst oc: Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu teorii resocjalizacji kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny ,laboratorium Dyskusja, PEU: 2,3 podst oc: ta forma nie będzie realizowana kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Egzamin pisemny, PEU: 2,3,4 podst oc: ta forma nie będzie realizowana kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: 2,3 podst oc: Umiejętność konstruowania założeń programów resocjalizacji i readaptacji społecznej i budowania samych programów kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Prezentacja, PEU: 4 podst oc: Analiza i prezentacja kryteriów diagnozy efektywności programów resocjalizacyjnych i oddziaływań resocjalizacyjnych kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny ,Projekt Dyskusja, PEU: 3 podst oc: Zorientowanie w zasadach konstruowania programów resocjalizacyjnych, metodach resocjalizacji i readaptacji społecznej kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Egzamin pisemny, PEU: 3,5 podst oc: ta forma nie będzie realizowana kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: 3 podst oc: ta forma nie będzie realizowana kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Prezentacja, PEU: 5 podst oc: Umiejętność analizy krytycznej prawno – organizacyjnych aspekt ów przemian w traktowaniu osób niedostosowanych społecznie. kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny

Classes in period "Winter semester 2022/2023" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-19
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Laboratory, 15 hours more information
Lecture, 5 hours more information
Projects, 15 hours more information
Coordinators: Dorota Kanarek-Lizik
Group instructors: Dorota Kanarek-Lizik
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Final rating
Laboratory - Credit for the grade
Lecture - Exam
Projects - Credit for the grade

Classes in period "Winter semester 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-18
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Laboratory, 15 hours more information
Lecture, 5 hours more information
Projects, 15 hours more information
Coordinators: Przemysław Frąckowiak
Group instructors: Krzysztof Drewicz, Przemysław Frąckowiak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Final rating
Laboratory - Credit for the grade
Lecture - Exam
Projects - Credit for the grade

Classes in period "Winter semester 2024/2025" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-02-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Laboratory, 15 hours more information
Lecture, 5 hours more information
Projects, 15 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Final rating
Laboratory - Credit for the grade
Lecture - Exam
Projects - Credit for the grade

Classes in period "Winter semester 2025/2026" (future)

Time span: 2025-10-01 - 2026-02-15
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Laboratory, 15 hours more information
Lecture, 5 hours more information
Projects, 15 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Final rating
Laboratory - Credit for the grade
Lecture - Exam
Projects - Credit for the grade
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Stanisław Staszic State University of Applied Sciences in Piła.
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)